" از پدر پرسیم برای چی انقلاب كردید؟ پاسخ داد: برای اسلام
گفتم مگه اون زمان نماز نمیخوندی؟
...چرا
مگه مسجد نمیرفتی؟
...چرا
مگه مكه نمیرفتی؟
...چرا
مگه محرم تكیه ودسته نبود؟
... چرا بود
مگه زنت حجاب نداشت؟
... چراداشت
مگه نزول بدنبود
...خیلی بدبود
مگه ناموس محلتون حرمت نداشت؟
... چرازیاد داشت
مگه صدای اذان از رادیو پخش نمیشد؟
... چرا میشد
گفتم خب پس چه تغییری ایجادكردید؟
كمی درنگ كرد وهیچ پاسخی نداشت گفتم اما امروز فرزند تو نماز نمی خواند از حج متنفر و از كربلا بغض دارد ازحجاب گریزان و ازچشم حیض و نامرد مردان محله درفغان . نزول بیداد میكند بانكهای اسلامی را ببین! دختران انقلابی فاحشه را نشانت بدهم؟ مساجدخالی و پارتیهای انچنانی شبانه را؟ شاه غارت كرد؟چقدر؟ جان بچت چقدرخورد چقدربرد؟ دراین ایام شكوهمند چقدر از پول من و تو به جیب اخوند رفت؟
اسلام امد اما ازنوع جدیدش همانیكه جماعت اخوند میخواستند باشد!
پدر دیگه ازتهدید كسی نمیترسم حرفم را با منطق و ادب خواهم گفت هرجاكه باشم دیگه زمان ان فرارسیده كه ما برای خود كاری كنیم پدر. سوغات انقلاب شما برای مافقط ذلت بود و فلاكت و دشمنی با همه دنیا. من به فرزندم حقیقت را خواهم گفت! "
پاسخ شایعه
1. مواردی چون نماز، مسجد و مکه رفتن تمام اسلام نیستند ، بلکه بخش اندکی از اسلام هستند.
2. با به تخت نشستن رضا شاه، تکیهها بسته و عزاداری ممنوع شد .
اما محمدرضا شاه نتوانست مانند پدرش روند تعطیلی هیئت ها را کاملا حفظ کند و به گونه ای که به باور بسیاری کلید انقلاب اسلامی از دهه 1340و به ویژه محرم 1342 به خاطر همین محدودیتها در ایران زده شد.
3. حجاب فردی در دوره محمد رضا شاه در پاره ای از موارد آزاد بود اما در بیشتر مشاغل، مدارس و دانشگاهها و برخی مراکز عمومی ممنوع بود .
ضمن اینکه با ترویج فساد در جامعه و تقبیح نمادهای مذهبی چون حجاب، بسیاری از خانواده ها به دنبال راهی برای حفظ حجاب نوامیسشان بودند .
کشف حجاب در عصر رضا شاه به زور سر نیزه و در عصر محمدرضا به پشتیبانی تبلیغات گسترش یافت.
http://rasekhoon.net/article/print-12955.aspx
4. برخلاف ادعای نویسنده نه تنها نزول بد دانسته نمیشد و رایج بود، بلکه بنگاه هایی در شهرهای مختلف رسما نزول خواری می نمودند .
5. برخلاف ادعای نویسنده نوامیس مردم حرمت نداشتند و در خیابانها و محلات از سوی اوباش، افراد مست، افراد تحریک شده در سینماهای پخش کننده فیلم های مستهجن و ... مورد تعرض قرار می گرفتند .
"روز روشن اراذل و اوباش، زنان و دختران را از سطح شهر می ربودند و با زور به شهر نو (مراکز فساد) می بردند و رژیم اقدامی به عمل نمی آورد ."
"خاطرات من و فرح پهلوی، چاپ سوم، مؤسسه انتشارات به آفرین، تهران، 1381، ج 3، ص 493"
6. اذان پخش می شد اما رادیوی کشور مسلمان قبل و بعد از پخش اذان ، ساعتها ترانه های مبتذل و آواز زنان را پخش می کرد !
7. با طرح موارد بالا سعی شده جامعه آن روز را جامعه دینی معرفی کنند، در حالی که اینها تنها بخشی از دین بوده و جنبه های ظلم ستیز و حق طلبانه واقعی دین را در بر نداشته و ضرری برای فاسدین و فاسقین ندارند !
* رواج قوانین ظالمانه ، فسادهای مختلف ، مبارزه علنی با دین و نمادهای آن ، تقبیح و برخورد با امر به معروف و نهی از منکر بخشهایی از روی دیگر سکه می باشد .
این انقلاب مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر بود .
حضرت علی (ع) می فرمایند :
همه كارهاى خوب و جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهى از منكر چون قطره اى است در دریاى عمیق.
[نهج البلاغه(صبحی صالح) ص 542 ، ح 374 ]
8. مواردی که در قسمت دوم شبهه مطرح شده عمومیت ندارد و نویسنده خصوصیات خود و همفکرانش را تعمیم داده است :
* عموم جوانان در ارتباط با خدا و اهل نماز هستند و این را در نمازخانه های دانشگاه ها و مساجد و ... میتوان دید .
* حضور پر تعداد جوانان در حج تمتع و عمره بصورت آزاد ، دانشجویی و دانش آموزی و حضور پرشمار آنان در کاروانهای زیارتی کربلا و راهپیمایی اربعین نشانه عشق و علاقه جوانان به حج و کربلای معلی می باشد .
* نگاه های ناپاک حاصل تلاشهای ضد فرهنگی و مفسده انگیز علاقمندان به تفکر شاه می باشد .
* اگرچه ایراداتی بر سیستم بانکی کشور وارد است ، اما این ایرادات قابل قیاس با دوره پیش از انقلاب و رسمیت ربا نیست .
* واژه فاحشه انقلابی غلط است !
انقلابی یعنی کسی که تفکر انقلابی دارد و اساس انقلاب ما اسلام است . در اسلام فحشا و روابط نامشروع حرام است . پس اگر کسی به سمت این مسایل رفت خودبخود از دایره انقلابی بودن خارج است .
* نویسنده مساجد و حضور جوانان را ندیده که اینطور اظهار نطر نموده است .
* تعداد پارتی ها آنقدر اندک است که همان اندک علاقمندان به آن هرنوع هزینه ای می کنند تا یک پارتی پیدا و در آن شرکت کنند !
* حداقل ثروتی که شاه موفق به انتقال آنها به خارج از كشور شد 31 میلیارد دلار بود .
http://mobile.tasnimnews.com/fa/خبر/1393/01/01/263933
9. این متن مشخصا در راستای تخریب وجهه اسلام و انقلاب اسلامی آنهم در آستانه دهه فجر تهیه و منتشر شده است و استدلالات ضعیف همراه با مغلطه، روش کاری نویسنده می باشد .
10. نویسنده ضمن ایجاد شبهه ، در پایان قصد دارد مخاطب را وادار به اعتراض به بهانه های واهی نماید .
حق جو و حق طلب باشیم
لینک مطلب جهت انتشار: http://shayeaat.ir/post/126